Ekonomi

ABD demiryolu liderleri Temsilciler Meclisi’ndeki güvenlik oturumunda konuşacak

Federal Demiryolu İdaresi (FRA), Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu (NTSB) ve Boru Hattı ve Tehlikeli Maddeler Güvenliği İdaresi’nden (PHMSA) üst düzey yetkililerin 23 Temmuz’da ABD Temsilciler Meclisi alt komitesinde demiryolu güvenliğiyle ilgili bir oturumda ifade vermesi planlanıyor. Oturum, Doğu Filistin, Ohio’da meydana gelen büyük bir tren kazasının ardından demiryolu güvenliği düzenlemelerini elden geçirmeyi amaçlayan önemli yasama hamlelerini takip ediyor.

Şubat 2023’te meydana gelen kazada bir Norfolk Southern (NYSE:NSC) treni yer almış ve 1 milyon galondan fazla tehlikeli maddenin açığa çıkmasına neden olmuştu. Olay, civarda yaşayanlar için geçici tahliye emirlerine yol açtı. Bunun üzerine ABD Senatosu Ticaret Komitesi Mayıs 2023’te kapsamlı bir demiryolu güvenliği reform tasarısını kabul etti, ancak daha fazla adım atılmadı.

Temsilciler Meclisi kısa süre önce Senato komitesinin tasarısını yansıtan iki partili bir yasa tasarısı sundu, ancak Kongre’deki geleceği belirsiz. Yaklaşan oturumdaki tanıklar arasında NTSB Başkanı Jennifer Homendy, FRA Yöneticisi Amit Bose ve PHMSA Yönetici Yardımcısı Tristan Brown’un yanı sıra iki demiryolu sendikası yetkilisi de yer alıyor.

FRA Cuma günü soruşturma bulgularını yayınladı ve raydan çıkmanın nedeni olarak aşırı ısınma nedeniyle arızalanan bir makaralı rulmanı belirledi. Raporda ayrıca Norfolk Southern’in prosedürleri ve personel seviyeleri ile ilgili olası sorunlar da vurgulandı.

Önerilen Senato mevzuatı, ekipman arızalarını tespit etmek için ileri teknoloji gerektirecek, yüzeysel vagon denetimlerini önleyecek ve Ohio’daki raydan çıkma olayına benzer tehlikeli maddeler taşıyan trenler için güvenlik düzenlemelerini güçlendirecektir. Ayrıca, ciddi demiryolu güvenliği ihlalleri için azami sivil cezaların 225.455 dolardan 10 milyon dolara çıkarılmasını ve bir treni işletmek için en az iki mürettebat üyesinin zorunlu kılınmasını önermektedir.

NTSB’nin önerileri arasında demiryolu kusur tespit sistemlerinin geliştirilmesi, tanker filosunun ülke çapında güncellenmesi ve acil durum müdahale ekiplerine gerçek zamanlı güvenlik bilgilerinin sağlanması da yer alıyor.

Ulaştırma Bakanı Pete Buttigieg Cuma günü yaptığı açıklamada, NTSB’nin tavsiyelerini uygulamaya yönelik devam eden çabalara atıfta bulunarak, demiryolu güvenliğini arttırmak ve demiryollarını sorumlu tutmak için Kongre’nin harekete geçmesinin aciliyetini vurguladı.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu